Chemia

Dobra praktyka

Kuchnia to nie apteka.

Drukuj

Autor
Irmina Buczek, dr Marcin M. Chrzanowski, dr Małgorzata Musialik
Krótki opis
Przepisy na ten sam wypiek mogą znacznie się od siebie różnić składem procentowym składników, a mimo to ciasta po upieczeniu będą miały podobny wygląd i smak. Osoby przygotowujące smaczne wypieki twierdzą, że podchodzą do przepisów intuicyjnie w myśl zasady, że kuchnia to nie apteka. Pomysł na lekcje jest próbą sprawdzenia, czy istnieją jakieś zasady dotyczące stosunków wagowych czy też objętościowych składników w różnych przepisach na to samo ciasto.
Przygotuj
  • kalkulatory, ewentualnie telefony komórkowe lub komputer z arkuszem kalkulacyjnym np. Excel.
  • tabele miar i wag dla produktów spożywczych
  • różne przepisy na ciasto jednego typu
  • ewentualnie: waga, mąka, sito, szklanki, miska (do wykonania pokazu nauczyciela lub eksperymentu wykonanego przez uczniów: Porównanie masy szklanki mąki przesianej ze szklanką mąki nieprzesianej).
Cele praktyki

Rozwijanie postawy badawczej i umiejętności posługiwania się metodą naukową do rozwiązywania problemów.

Słowa kluczowe
Załączniki
Linki

Utwór powstał w ramach projektu "Badanie jakości i efektywności oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego


"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl