Dobra praktyka
"Sto zabobonów" - zestaw zadań
Komentarz metodyczny: Zestaw ma służyć uporządkowaniu i pogłębieniu wiedzy na temat wartości. Tekst jest trudny, ale zadania są ułożone w taki sposób, aby uczeń najpierw go zrozumiał (zadania 1.-3.), a później interpretował (zadania 4.-5.) i odnosił do konkretnych sytuacji życiowych lub tekstów literackich (zadanie 6.). Dzięki zadaniom 1.-3. uczeń poznaje poglądy autora na temat wartości i wartościowania oraz sposób argumentowania postawionych przez niego tez. Zadania 4.-5. pomagają uczniom zrozumieć, co jest wartością, co możemy nazwać wartościowym (chodzi tutaj o wskazanie kategorii ogólnych, np. wartościowe są postawy, zachowania ludzkie, uczucia, relacje itp.), a także zwerbalizować, sprecyzować to, co dla nich samych stanowi wartość. Ostatnie zadanie daje możliwość wykorzystania zgromadzonych informacji do analizy konkretnego utworu literackiego.
Załącznik zawiera zestaw zdań oraz przewidywane odpowiedzi.
Narzędzie powstało w toku badania "Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej".
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl