Dobra praktyka
Wyznaczanie prędkości średniej
taśmę mierniczą, metr krawiecki, długi sznurek lub inny przedmiot, którym możesz zmierzyć długość pomieszczenia oraz stoper lub inne urządzenie do pomiaru czasu
Pomoc nauczycielowi oraz uczniom w zrealizowaniu obowiązkowych wymagań doświadczalnych przewidzianych przez podstawę programową.
w załaczniku
Proponowane tutaj doświadczenie nadaje się do wykorzystania na zajęciach na III etapie edukacyjnym i może być przydatne do realizacji punktu 9.2 podstawy programowej : Uczeń wyznacza prędkość przemieszczania się (np. w czasie marszu, biegu, pływania, jazdy rowerem) za pośrednictwem pomiaru odległości i czasu.
Główną zaletą doświadczenia jest to, że można je wykonać minimalnym nakładem środków, nawet w sytuacji gdy nauczyciel dysponuje bardzo słabo wyposażoną pracownią. Dołączone materiały zawierają instrukcje w dwóch wariantach, przy czym oba warianty są na tyle proste, że uczeń jest w stanie je wykonać przy niewielkim wsparciu nauczyciela, lub też zupełnie samodzielnie.
Doświadczenie może być cenną pomocą zarówno dla początkującego nauczyciela jak i osoby pragnącej wzbgacić swój warsztat dydaktyczny.Nadaje się również do wykorzystania w ramach zastepstwa a jego wariant II celowo został opracowany w taki sposób, że możliwe jest wykonanie go na zajęciach sportowych lub w czasie wolnym.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl