Dobra praktyka
Jak napisać rozprawkę egzaminacyjną? Poradnik dla gimnazjalistów
Opracowanie pomaga gimnazjalistom opanować umiejętności tworzenia tekstu argumentacyjnego i – poprzez to – między innymi przygotować się do napisania rozprawki na egzaminie gimnazjalnym.
- Jak zrozumieć temat rozprawki?
- Jak rozpocząć rozprawkę?
- Jak przekonująco argumentować?
- Jak zakończyć rozprawkę?
- Przykłady rozprawek dobrych i złych
Całość opracowania jest bardzo spójna, logicznie porządkuje procedury wykonawcze, nie tracąc przy tym z oczu dwóch perspektyw: „od części do całości” i „od całości do części”.
Niewątpliwymi zaletami poradnika są także: bogate i trafne egzemplifikacje w postaci tekstów rozprawek lub ich fragmentów, co upoglądawia teoretyczne, opisowe omówienia, obecność zadań sprawdzających dla ucznia oraz, co należy szczególnie podkreślić, przystępny język i jasny przekaz, uwzględniający kompetencję językową przeciętnego gimnazjalisty. Istotne jest też to, że z materiałów zamieszczonych w poradniku z powodzeniem skorzystać mogą nie tyko uczniowie, ale także nauczyciele podczas lekcji poświęconych uczeniu pisania rozprawek – krąg potencjalnych odbiorców jest zatem szerszy niż sugerowany w podtytule, co wzmacnia dydaktyczną przydatność opracowania.
[Z recenzji naukowo-merytorycznej prof. Jolanty Nocoń]
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl