Dobra praktyka
Jak przygotować i napisać interpretację? Poradnik
Uczniowie uzyskują wysoką świadomość możliwości i ograniczeń w tworzeniu własnych tekstów, potrafią napisać dojrzałe teksty interpretacyjne.
Jak przygotować i napisac interpretację? Poradnik
Krzysztof Biedrzycki
Wstęp
1. Interpretacja jako czynność pozwalająca odnaleźć się w świecie
1.1. Interpretacja jako porządkowanie rzeczywistości
1.2. Interpretacja jako budowanie relacji międzyludzkich
1.3. Interpretacja jako umiejętność praktyczna
1.4. Interpretacja jako udział w kulturze
1.5. Przeżycie estetyczne
1.6. Zrozumienie tekstu
2. Interpretacja jako umiejętność kształcona podczas lekcji języka polskiego
2.1. Waga interpretacji
2.2. Samodzielność myślenia
2.3. Dyscyplina myślenia
3. Przykłady uczniowskich interpretacji
3.1. Teza wyznaczająca kierunek interpretacji tekstu
3.2. Uzasadnienie tezy interpretacyjnej
Ewa Jaskółowa
Scenariusz lekcji przygotowujących do matury – zestaw pierwszy
Witold Bobiński
Scenariusz lekcji przygotowujących do matury – zestaw drugi
Krzysztof Biedrzycki
Scenariusz lekcji przygotowujących do matury – zestaw trzeci
Z praktyki mogą korzystać nauczyciele i uczniowie.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl