Dobra praktyka
Czy można skutecznie przewidywać trzęsienia ziemi?
- Komputer z rzutnikiem i dostępem do Internetu; jeśli jest taka możliwość, a zajęcia trwają dwie godziny lekcyjne, można zorganizować je w sali informatycznej.
- Interaktywną mapę sejsmiczną świata, dostępną między innymi na stronie:
http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/map/ lub http://www.emsc-csem.org/#5w
- Materiały prasowe:
- „Świat nauki protestuje. Nie da się przewidzieć trzęsienia ziemi.”
- „Włoska Abruzja bała się od dawna.”
- „Sąd za trzęsienie ziemi.”
- Załącznik 1. Mapa ryzyka sejsmicznego w Europie
- Karty pracy w dwóch wersjach: A. i B.
Głównym celem zajęć jest określenie źródeł niepewności w nauce na przykładzie wyznaczania terminu, miejsca i siły trzęsienia ziemi oraz poznanie przyczyn, z powodu których naukowcy często unikają prostych i kategorycznych stwierdzeń.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl