Dobra praktyka
Interpretacja poprzez zabawę - "Charlie i fabryka czekolady"
Karty pracy dla grup (umieszczone w załączniku).
Kształtowanie pozytywnego nastawienia do lektury, pogłębienie interpretacji powieści, rozwijanie wyobraźni, doskonalenie umiejętności pracy w grupie.
W załącznikach zaprezentowano dwa scenariusze lekcji:
1. Seria niefortunnych zdarzeń w fabryce pana Wonki.
2. „Charlie i fabryka czekolady” - konkurs klasowy.
W zależności od możliwości klasy niektóre zadania mogą okazać się zbyt trudne lub zbyt czasochłonne. Nauczyciel musi ewentualnie dokonać wyboru zadań, dopasowując je do zespołu klasowego.
Podczas pierwszej lekcji (dwugodzinnej) uczniowie przyglądają się bohaterom (uczestnikom wycieczki) i sposobowi ich przedstawiania w książce. Następnie wspólnie wymyślają kolejną postać, której opis powinien być utrzymany w konwencji powieści R. Dahla.
Druga lekcja składa się z zestawu różnorodnych zadań, które mogą być wykorzystane do przeprowadzenia konkursu w grupach. Na początku nauczyciel dzieli klasę na grupy. Na tablicy przygotowuje tabelę z punktacją. W trakcie zajęć w miarę możliwości sprawdza na bieżąco wykonanie kolejnych zadań, by uczniowie szybko otrzymywali informację zwrotną oraz widzieli wyniki współzawodnictwa między grupami.
Przy wykonywaniu zadań uczniowie powinni korzystać z książek i słowników.
Zaprezentowane działania przyjmowane są przez uczniów bardzo pozytywnie. Uczniowie chętnie angażują się w wykonanie zadań, a efekty pracy grup świadczą o niezwykłej pomysłowości dzieci.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl