Dobra praktyka
Pani Ewelina i jej wizja dobroczynności - lekcja z "Dobrą panią"
Karty z reklamami społecznym, ewentualnie z pytaniami dla uczniów (w załączniku). Komputer z łączem internetowym, rzutnik multimedialny, głośniki.
Kształtowanie pozytywnego nastawienia do lektury. Rozwijanie umiejętności analizy i interpretacji tekstu prozatorskiego oraz plakatu. Zapoznanie z definicją i przykładami reklamy społecznej.
W załącznikach zaprezentowano scenariusz "Pani Ewelina i jej wizja dobroczynności" oraz potrzebne do przeprowadzenia dwóch jednostek lekcyjnych materiały dodatkowe: przykłady reklam społecznych, pytania do plakatów oraz fragmeny noweli "Dobra pani".
Zrealizowanie scenariusza w czasie dwóch jednostek lekcyjnych wymaga od nauczyciela dyscypliny czasowej oraz dobrego przygotowania zaplecza technicznego (rzutnik, pomoce, teksty dla uczniów).
Uczniowie we wstępnych działaniach poznają definicję i przykłady reklamy społecznej. Analizują autentyczne plakaty kampanii prowadzonych na rzecz dzieci. Przenoszą się w czasie, konfrontując współczesne sposoby pomagania z opisanymi w dziewiętnastowiecznej noweli Elizy Orzeszkowej "Dobra pani". Lektura fragmentów tekstu jest również wstępem do scharakteryzowania tytułowej bohaterki utworu.
Narzędzie powstało w trakcie badania "Dydaktyka literatury i języka polskiego gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej".
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl