Dobra praktyka
Czy dieta i ruch mogą wyzwolić człowieka od miażdżycy?
Rozwijanie i pogłębianie umiejętności korzystania z materiałów źródłowych, czytania ze zrozumieniem, analizy i interpretacji danych, wnioskowania. Zwrócenie uwagi na dostępne w Internecie cenne artykuły popularnonaukowe.
Wymagania stawiane uczniom szkół ponadgimnazjalnych aplikującym na wyższe uczelnie są bardzo wysokie. Dlatego ważne jest nie tylko opanowanie wiedzy i umiejętności opisanych celami kształcenia i treściami nauczania podstawy programowej oraz zawartej w podręcznikach szkolnych, lecz także wzbogacanie jej o informacje z innych źródeł, m.in. z czasopism przyrodniczych. Jest to zgodne z celem kształcenia, który występuje w podstawie programowej wszystkich czterech przedmiotów przyrodniczych – kształtowaniem umiejętności korzystania z różnorodnych źródeł informacji. Czasopisma naukowe czy popularnonaukowe przekazują najnowsze informacje, znacznie wyprzedzające treści zawarte w podręcznikach czy lekturach książkowych, pozwalając przy tym poszerzyć wiedzę z wielu działów biologii, chemii, geografii czy fizyki – m.in. ochrony środowiska, higieny i zdrowia człowieka czy kierunków rozwoju nauk biologicznych.
Wydaje się, że wykorzystanie czasopism naukowych i popularnonaukowych do poszerzania wiedzy przyrodniczej jest korzystne zarówno dla ucznia, jak i dla nauczyciela – nauczyciel realizuje cele kształcenia podstawy programowej, uczeń rozwija umiejętność korzystania z różnorodnych źródeł informacji, diagnozowany coraz częściej zadaniami z arkuszy egzaminacyjnych.
Utwór jest chroniony prawem autorskim. Zasady i warunki korzystania z niego określa Regulamin Serwisu Bazy Dobrych Praktyk.
"Masz uwagi do treści? Uważasz, że zawiera błąd? Napisz na bnd@ibe.edu.pl